21 Ekim 2010 Perşembe

?



mutlu olmanın bir sırrı var mıdır acaba?

az şey istemek mi...
beklentileri küçültmek mi...
ama neye göre kime göre...
mesela iki bebek haberi alıyorum...
bir mutlu anne adayı, bir çaresiz mutsuz...
şimdi haber aynı haber
ama kadınlar farklı
beklentiler farklı
şartlar farklı
ve bu bağlamda sonuç farklı...

peki şimdi mutsuz olmamız tamamen bizimle mi alakalı ?

üniversiteyi başka bir şehirde okudum ben...
18 yaşında başka bir şehirde tek başımaydım...
o güne kadar hiç bankaya gitmemiş,hiç yemek yapmamış hiçbir sorumluluk almamıştım...
ama alelacele alınmış bir kararla
ailemin tüm engelleme çalışmalarına rağmen
gittim...

yolunu kaybetmiş çirkin ördek yavrusu...

işte o zamanlarda kendimi tanıma telaşına kapıldım...
sınırlarımı zorlamaya alıştım...
yapamam dediğim çok şeyi yapmaya zorladım...

ve o günlerden bana kalan şey...
hep bi eksik olma duygusu...

yani...

zaman  akıp gidiyor ama ben hala .................... yapmadım.
okunacak tonlarca kitap var öğrenilecek tonlarca bilgi ve gezilecek tonlarca yer
ama ben napıyorum...

her sabah 9 da kalkıyor
işine gidiyor
bütün gün bilgisayar başında kendini köreltiyor...
akşam 7 de işten çıkıyor
8 de eve geliyor...
gerisi aynı işte
hergün her hafta her ay
tıpkı böyle geçiyor...

her aya yeni planlarla başlayıp
büyük hayaller kurup
bir öncekinin aynısını yaşamak bazen katlanılmaz oluyor...

mutluluktan buraya nasıl geldim merak ediyorsanız eğer
işte benim mutsuzluğumda bu

ne yaparsam,nereye gidersem gideyim o gün ne öğrenirsem  öğreneyim ne okursam okuyayım hep bir eksik kalma hissiyatı...

ama daha  
okunacak tonlarca kitap var öğrenilecek tonlarca bilgi ve gezilecek tonlarca yer...


nedir acaba bunun psikolojide ki tanımı?
D.D.Y

Hiç yorum yok: